A Better World vende livros novos e usados, e por ter parcerias e contatos com livrarias de universidades acaba conseguindo o preço baixo. O bacana é que parte do valor da venda dos livros é revertido para um “fundo de leitura”, que leva livros para comunidades carentes. A preocupação da loja é mais do que social, eles chegam até a tomar cuidado sobre a liberação de carbono no serviço de entrega (imagine!).
Mas o que achei mais bacana foi o modo como me trataram como cliente. O email de confirmação do pedido é muito engraçado. Vou colocar aqui, desculpem a falta de tradução mas no momento estou meio sem tempo para isso (lembrando que dou aulas de inglês, se precisar há!)
Hello Ana,
(Your book(s) asked to write you a personal note – it seemed unusual, but who are we to say no?)
Holy canasta! It’s me… it’s me! I can’t believe it is actually me! You could have picked any of over 2 million books but you picked me! I’ve got to get packed! How is the weather where you live? Will I need a dust jacket? I can’t believe I’m leaving Mishawaka, Indiana already – the friendly people, the Hummer plant, the Linebacker Lounge – so many memories. I don’t have much time to say goodbye to everyone, but it’s time to see the world!
I can’t wait to meet you! You sound like such a well read person. Although, I have to say, it sure has taken you a while! I don’t mean to sound ungrateful, but how would you like to spend five months sandwiched between Jane Eyre (drama queen) and Fundamentals of Thermodynamics (pyromaniac)? At least Jane was an upgrade from that stupid book on brewing beer. How many times did the ol’ brewmaster have one too many and topple off our shelf at 2am?
I know the trip to meet you will be long and fraught with peril, but after the close calls I’ve had, I’m ready for anything (besides, some of my best friends are suspense novels). Just five months ago, I thought I was a goner. My owner was moving and couldn’t take me with her. I was sure I was landfill bait until I ended up in a Better World Books book drive bin. Thanks to your socially conscious book shopping, I’ve found a new home. Even better, your book buying dollars are helping kids read from Brazil to Botswana.
But hey, enough about me, I’ve been asked to brief you on a few things:
We sent your order to the following address:
xxxxxxWe provide quick shipping service to all our customers. You chose International Mail shipping, your book should arrive within 10 – 21 business days. Some shipments may take slightly longer to arrive.
At this time, we are not able to offer tracking on our International Mail shipments.
If you have any questions or concerns, please email my friends in Customer Care at [email protected]. If you could please include your order number (xxxxxxxx) that would be very helpful.
Eagerly awaiting our meeting,
A Universal History of the Destruction of Books: From Ancient Sumer to Modern Iraq
The Book of Lost Books: An Incomplete History of All the Great Books You’ll Never Read
Legal, né? Aí foi questão de aguardar a chegada. E claaaaaaro que o negócio ia empacar chegando aqui no Brasil, o que acabou atrasando um pouco a entrega. No prazo previsto para chegar, recebi esse e-mail aqui:
Hi Ana,
We’re just checking in to see if you received your order!
We’d like to get your feedback with this one-question survey:
Please click here for the survey
It will take less than one minute, we promise.
Your order number XXXXXX included:
A Universal History of the Destruction of Books: From Ancient Sumer to Modern Iraq
The Book of Lost Books: An Incomplete History of All the Great Books You’ll Never ReadIf your order hasn’t blessed your mailbox just yet, heads are gonna roll in the Mishawaka warehouse! Seriously though, if you haven’t received your order or are less than 108.8% satisfied, please reply to this message. Let us know what we can do to flabbergast you with service.
If you’ve really got some gumption, there’s one other thing you can do to help. Become our fan on Facebook by clicking this link. It’s the easiest way to let your friends know that you’re part of our movement to fund literacy by buying books. You might also enjoy reading our blog.
Humbly Yours,
Better World Books
Ao qual respondi dizendo que a encomenda ainda não chegara. A resposta foi imediata, pedindo alguns dias a mais para então entrar em contato com eles novamente. Hoje os livros chegaram aqui, bonitinhos – e já respondi avisando sobre isso. O que me agradou tanto sobre a Better World nem foi todo o caráter ecológico e social da loja, mas principalmente o modo como lida com os clientes. Lembrem de compras suas em sites brasileiros mesmo que tenham se atrasado, e comparem o tratamento que recebi com o que vocês provavelmente receberam. O Submarino em algum momento te mandou um email de follow-up, querendo saber se a encomenda já estava entregue bonitinha? E as Americanas?
Poisé. Um exemplo. E somando a isso o fato de que você pode comprar com frete grátis para o Brasil (caso não se importe com a entrega um pouco mais demorada e o fato de não ter código de rastreamento), fica aí uma excelente opção para quem consegue ler em inglês e está a fim de comprar alguns livros importados.
Não sei se conhece, tem o http://www.bookdepository.com/ também, com free shipping worldwide.
uia, não conhecia, não. vou experimentar em breve, assim que colocar uma parte das leituras em dia o/
Anica, eu já comprei pelo Bookdpository e fiquei muito satisfeita!
Wow, não penso em me desfazer dos meus livros, mas esse e-mail aí me fez pensar em um bom lugar para vendê-los hehehehe
Nossa, que legal. As cartinhas (tá: e-mails) me lembraram um pouquinho o estilo Snicketiano.
Demora por demora, o Só Garotos demorou quase (ou pouco mais de) um mês pra chegar aqui em casa pela Siciliano/Saraiva.
Hahaha
Que bacana!
Adoro quando as empresas não tentam fugir do modus operandi robô. E fica ainda mais bacana com a preocupação deles com o mundo.
Olha que interessante esse caso com a Amazon: http://www.naopossoevitar.com.br/2011/02/amazon-uma-otima-surpresa-desagradavel.html
Meu pai comprou um livro na BWB dia 2 e disse que ainda não foi cobrado nada deles no cartão.
Isso é estranho? Agora tenho medo do meu livro não chegar.
Vimos o status do pedido pelo site e consta que foi enviado dia 3 e que a previsão de entrega é para dia 21.